XperienceBridge 2.0

Idag lanseras XperienceBridge 2.0. Det har varit ett spännande och lärorikt 2018 där vi har initierat många olika samarbeten och lärt oss om marknaden, både vad som finns och vad som behövs.
Under året har XperienceBridge genomfört en rikstäckande undersökning bland seniorer och unga entreprenörer i Sverige och deras syn oå digitalisering och entreprenörskap. Utifrån det har vi valt att skapa en grund som täcker både deras behov och yngre entreprenörernas.

Att kunna samla entreprenörer, alumner och våra partners på ett ställe för att skapa synergier och mervärde för alla är vad vi brinner för. Vi känner att det idag saknas en plattform som ideellt arbetar för att i grunden ändra samhällsynen genom att möta alla via gemensamma intressen och sluta se på åldern som ett problem.

 

Nytt koncept

Vi har tidigare haft ett starkt fokus på seniorer och åldersdiskriminering, men vi har lärt oss att det är fel ände att börja i. Enda sättet att bekämpa åldersdiskriminering, vare sig mot äldre eller yngre, är att möta alla på samma villkor. Vi kallar det erfarenhet. Alumner. För att vara alumn spelar det ingen roll hur gammal man är. Det spelar heller ingen roll hur gammal man är för att vara entreprenör.

Vi hjälper gärna äldre att starta eget och matchar de ihop med erfarenhet i form av yngre personer som växt upp i det globala, digitaliserade världen. Eller yngre entreprenörer som vill ha äldre personers support för att få ut sin produkt till deras målgrupp. Men det är inte åldern som är central, utan erfarenheten. Om vi lär oss att respektera varandra på grund av erfarenhet och kunskap, så behöver åldern aldrig bli ett problem.

Vi ser fram emot ett spännande 2019 med många spännande workships, pitch-event, matchmaking och mentorskapsprogram med våra mentorer och coacher. Håll ögonen öppna för under Februari kommer vi anordna årets första event. Mer info kommer inom kort och till dess önskar vi er en riktig God Jul och Gott Nytt År! Vi ses 2019!

AlexanderV.Garbu

Alexander V.  Garbu Serieentreprenör, civilekonom, Kina-specialist, visionär, strategiaktivist och datanörd intresserad av digital innovation och disruptiva affärsmodeller.